Idag har jag flängt runt som aldrig förr men slutade min dag på ett fantastiskt trevligt journalist- och branschmingel, riktat mot livsmedelsproducenter och deras positionerade ledare. Initiativet var taget av den kraftfulla mediakanalen newsdesk och kändes tilltalande i allra högsta grad.
Peter Ingman, VD för Newsdesk, gav en bild av den media som jag håller så varmt… alltså den som alla förstår, den som är tydlig, enkel, rak och ärlig. Det är ju som bekant ett lämpligare sätt för marknadsföring än de krängiga sättet som jag är nästintill allergisk mot.
Efterföljande talare var Per Styregård, chefsredaktör på tidningen Gourmet och journalisten Lisa Förare Winblad.
Jag kan väl endast konstatera att bloggar är grymma PR-kanaler för de som vill få in lilla stämma hörd utan att ha en marknadsföringsfond, värd millioner. Det jag också kan konstatera är att de flesta drar paralleller mellan KRAV/närodlat, Ekologiskt och hälsosamt. Det är ju faktiskt inte självklart att ett ekologiskt livsmedel är hälsosamt eller att en ekologisk vara är närodlad!?!
Avslutningsvis, så tog mina idoler till orda… de fascinerande, karasmatiska och helt fantastiska saltå kvarn. En eloge, säger jag, och känner entusiasmen spruta ur mina fingrar. Liksom vi på Pigga Barn, så brinner de mer för det peronliga mötet, den enskilda kontakten och det indvidnära arbetet istället för att döda alla relationer med en storskalighet. PRECIS, denna känsla skall genereras via vår kommunikation, oavsett om det är via mail, sajterna eller event. ALLA människor och möten är lika viktiga för oss!!!
Min slutsats är alltså att människor som Johan Ununger (VD på Saltå Kvarn) borde få mer plats i samhället. Tänk vad annorlunda allt skulle se!
Pssst……….. Kan bara tipsa om saltå kvarn´s nya ekologiska pastasåser som är supergoda OCH deras helt underbara salta mandlar som jag har ätit hela vägen hem i min lilla rosa miljövänliga bil.